4.3.13

FØDSELSDAG (forsinket)

HEJ!

SIDEN SIDST HAR ER JEG JO FYLDT 18 ÅR! (26 feb. 2013)
Mangemangemange tak for alle de fantastiske hilsner jeg har modtaget, tak for gaver (igen) og tak til menneskerne her ovre som fejrede mig rigtig fint. Min dag forløb rigtig godt, kage i skolen, endnu en kæmpe overraskelses kage fra Steve og Debbie (på billedet). En lækker spise om aftenen. og en tillykke Skype med min familie seeeeent om aftenen/natten - så de kunne lykønske deres store datter. Woho som jo er mig..

Jeg hørte at vejret var super godt i dk, men det var det modsatte her. Øv øv øv, hagl sort himmel lidt sne og mange mængder regn, vi havde lidt af hvert. Tirsdag var samtidig 2. dag for track, så det forgik udendørs i de fine omgivelser. Alt i alt havde jeg en super dag, som bestemt ikke var det samme som i DK. Jeg havde pyntet mit værelse op, med fine serpentiner, mini danske falg og alt det gode. Normalt er jeg ikke fan af meget, men denne gang var mere bedre - you know what I mean. min værelse var proppet!

I fredags holdte jeg en lille føsdselsdagsfest (vi var 3 woho - de andre havde meldt afbud dagen før) og det var super fedt. Vi var ude og løbe på skøjter, spise, hygge med film, og resten af den store kage som jeg faktisk stadig har glæde af.

Jeg opbyggede en fødselsdags stemning
Isprinsessssser.......


Her er nogle super flotte blomster fra mor, far og Rasmus (jeg ved ikke om i har set dem før nu, men her er de), de pynter stadig rigtig godt på min værelse! TAK

Billede er roteret lidt, men her er de 80 m&m småkager jeg delte ud i skolen 


Min SUPER SUPER SUPER flotte kage fra Steve og Debbie - THANK YOU!

Min og Ninas glædes dans, vi synes alt skulle fejres, da vi har 3 ud af 4 timer sammen hvilket er meget usædvanligt.





Jeg er alene barn (som jeg nok også var sidste gang jeg skrev et opslag) og det er lidt stille. Jeg nyder dog badeværelset er helt mit eget, og jeg i bonus gave fik boblebads shampoo, mhhhh.

Jeg har jo været på ski (for 2 weekender siden), min første gang nogensinde. Det var enormt sjovt, og helt sikkert noget der skal prøves igen. Det var en endagstur en mandag hvor vi havde fri fra skole, med en kirkegruppe som er her omkring, jeg kendte nogle få, og lærte faktisk en del. 90 % af sneen var fake, i ved - "if you can't make it then fake it" (det sjoveste og mest trælse citat jeg nogensinde har hørt), med det  fungerede jo alt sammen alligevel, og jeg lejede ski, hjelm, bukser - alt nærmest, i USA er det muligt at leje skibukser for en dag for 28 kr, jeg begynder og kunne lide det.  Oprindeligt var det meningen at vi skulle have været 5 personer til et kæmpe arrangement med ICES (min organisation) hvor jeg ville kendte en del, og det kunne havde været mega sjovt - men pga. vejr forholdene havde vi ingen mulighed for at komme derop (4 timer mod nord). Vi fandt så en udmærket hurtig nødløsning nu hvor vi jo alle var så spændte, så vi 5 (Nina og en pige og dreng fra skolen var de eneste jeg kendte) tog med det her kirke sjov dagen efter (2 timer mod syd), oven i købet med en masse gode rabatter, så det var nu en okay deal..  

Okay hele dette oplæg blev ret Nina og Mette'ede, men det er lige det som jeg har billeder af. Hihih ;)






Sidste uge startede track (det har jeg vist snakket nok om nu, men jeg er bare lidt halv forvirret omkring det). For at gøre det kort og godt- jeg løb den første uge med sprinterne, jeg viste ikke helt om jeg ville det eller? Jeg har prøvet at spørger mig træner hvad han ville have mig til, men det har han hold hemmeligt (han er så smart jo) fordi han ville se hvad jeg valgte. Når jeg valgte panikslagende uden jeg viste hvad noget som helst var, og hvad jeg dog i hele hulen havde sagt ja til, sprint. Alle har mulighed for at udføre mere end en disciplin, så jeg ville se lidt på hvilke muligheder der var nu når vi startede op. Jeg havde løbe trænet lidt inden start, og gjorde det nu rigtig godt den første uge. Nu havde alle trænerne (måske 8 stk.) haft et evaluering efter første uge - møde, og de havde nu alle ideer om at jeg skulle løbe langdistance, mid-distance, kun nogle bestemte længere sprints, og kuglestød osv osv. Jeg jeg sådan helt ville var faktisk at hoppe højtespring. hahah. Det hele har været lidt komisk, fordi de kan normalt se hvor personerne hører til, og har derfor forslag til hvor de kan gøre godt. De havde ingen ide med mig (fedt nok :)), da de synes jeg havde mange talenter (de har ikke set mig udøve nogle af tingende andet en sprint endnu?). I hvert fald det korte af det lange; lørdag kom min idrætslære, som også var min soccer coach og er leder af track (manden som jeg bedst kan lide af alle, og ham jeg fra starten af havde spurgt til råds), og sagde til mig at nu havde han været vågen og tænkt hele natten, og han var sikker på at jeg kunne lave beds resultater i mid-distance (800. 600. 400. 200. 100meter sprints). Så der var jeg i dag - og jeg er meget meget meget overrasket og glad, da jeg aldrig har følt mig så godt tilpas! Vi er kun 3 piger fra hele skolen som løber det, samt 57 drenge, og jeg er elle vild med det. Min nye træner blev ved med at rose mig og fortælle hvor overrasket han var - over at jeg "kun" var 19 sek., på den rigtig lange tur, efter hende her pigen som løber 50 miles om ugen (toppen af toppen). Jeg var selv rigtig overrasket over mig selv - og det er her jeg bliver, for sure ;;;)))

Dertil er jeg blevet nød til at finde mig nogle spikes (atletik sko) da jeg bruger hver hverdag i de næste 2,5 måned i disse sko.. LOVE them, og er sikker på vi nok skal blive et godt par..
Yaayy ynglings farver længeleve..




Jeg har lavet et lille kreativt design på min taske, da vi jo er 150 mennesker som har den samme..
Øøøøøøøøøøøøv jeg slette lige en rigtig masse som jeg lige havde skrevet, så fumlefingrede jeg jo er, det får i glæde af en andet gang.
Men jeg har det godt, og alt det der.

Kram og KH//MEV

Ingen kommentarer:

Send en kommentar