7.10.12

mixet mix

Nu har det sørme ved at være længe siden at jeg har opdateret noget som helst. Jeg vil allerede nu, advare jer imod et laaaaaangt indlæg. Lektier soccer og jamen bare alt, har fløjet om ørene på mig i de sidste 2 uger. Ting har hobet sig mere og mere op, og været en smule uoverskueligt. Det er ikke blevet til mere end 5-6 timers søvn hver nat, efterfulgt af en rigtig lang skoledag og i den foregående uge, kamp både tirsdag, onsdag og torsdag - samt lektier hver dag. Jeg har derfor skubbet en masse til denne weekend, som jeg vidste, ville være friweekend; en meget trængende en af slagsen, da jeg ikke har slappet af siden jeg ankom, for 2 måneder siden nu.

Jeg har for så vidt muligt, prøvet at få styr på alt dette i denne weekend, og fået styr på mit lidt rodet liv, ligefortiden. Det er lykkedes meget godt, heldigvis da. I morgen mandag, har vi en fridag fra skolen (jeg ved enligt ikke hvorfor) så det er dejligt. Jeg har så bare lige en kamp dér. Fodbold har været ret meget, for meget, i den sidste uge, og vil også blive det denne uge (3 kampe igen). Det lyder måske ikke så voldsomt men at tage af sted klokken halv 8 om morgenen, og vende hjem halv 12- halv 1, til en skoledag dagen efter, det er ikke lige så meget mig, selvom jeg er morgen menneske...

Sidste weekend stod på sleep-over i vores hus, da der var homecoming-football game and dance på skolen. Jeg måtte ikke deltage da jeg havde soccer dagen efter og træneren havde en være-hjemmetid på før klokken 10, men de andre 4 piger hyggede sig da. Vi spillede spil, snakkede og hyggede indtil vi jo sjov nok sov. Jeg listede stille afsted næste morgen, og Martina, Nina, og Desiree hyggede med Chae om dagen.

Her under er mit (gamle) lækre køb til mit kamera. Det var en nødvendighed, og alle skal faktisk have denne, som faktisk bare beskytter linsen for ridser og billederne for uv stråler. Jeg slog til da prisen var helt nede på 7. En pris jeg bedre kan lide, end over 200 dollers for en ny linse. av da.  



Carla (tyskland) , Judith og Braiden (mit team af runners)
Race!
Jeg var, uhh det er hele 2 uger siden faktisk, men jeg var med Braiden i hendes kirke søndag morgen. Derefter tog vi hjem til hende og spiste, hvor huset blev stille og rolig blev fyldt op med flere og flere unge mennesker. Sammen tog vi til race (noget i forbindelse med kirken), hvor vi var over 100 mennesker. For mig var det fest og farver, for andre blod, sved og tåre.. hahah ej. Vi har opdelt i omkring 16-20 biler, fem i hver, 1 driver (voksen) og 4 unge ”runners”. Denne leg gik ud på at køre ud til 10 forskellige poster og finde samt løse opgaver, på tid. Ruten var planlagt og vi havde kort – ligesom på skattejagt. Det var for FEDT! Nogle gik mere op i den end andre, som beskrevet ovenfor, og vi endte på en nærmest sidsteplads.. Det skal DK have meget mere af! Jeg vandt forøvrigt en 18" pizza som jeg glædeligt fik fodret min familie med den aften.

Holdbilledet har nu også fået plads på min hylde, blandt billeder jeg har haft med hjemme fra:


De grønne er seniors (det er jeg i virkeligheden også, men bare ikke på dette billede) 

Torsdag aften i halvejen af vores hjemmekamp, som faktisk blev spillet imod Chae's gamle skole, var der Senior-Night. Det betød at vi, som på billedet oven over (ikke taget af mig), gik gennem jublende piger fra holdet, mens speakerne fortalte en masse omkring vores liv, fremtid og soccer goder. Jeg var ledsaget af Debbie og Chae.



 Sådan her (^) ser det ud når jeg vasker tøj, hvilket jeg selv står for. (Bare rolig mor, jeg vasker kulørt og hvidt separat) Min uniform og enkle andre ting er ikke egnet til tumbleren, desværre, but ellers bliver den nu brugt meget fornuftigt. Torsdag har vi havemand og fredag rengøringsdame, jeg prøver virkeligt at få familien til at indse at resten af ugen også godt kan være nogenlunde opryddelig. De har en lidt anden kultur for renlighed, hvilket de er rigtig interesseret i at lave om på, via mine gode råd.. gudskelov. ;) 


Chae havde fødselsdag og fyldte 16 i tirsdags. Vi fejrede hende sidste søndag, med alt for lækkert mad og bif’ tur. Hun valgte Looper, hvilket viste sig at være et helt fantastisk valg = mega god film!! Jeg har lige et lille sjovt input til i forbindelse med dette; da jeg havde sat mig godt i stolen og var mere end klar til movie, gik det op for mig at den var på engelsk tale og selvfølgeligt uden undertekster, jeg tænkte bare…fuck, da jeg faktisk aldrig, tror jeg, har set en hel film sådan. Det var en succes, kan jeg her efter fortælle, og foruden undertekster og overtrumfende danske stemmer forstod jeg HELE filmen, og var bagefter rigtig glad og en smule stolt over mig selv. Gaven bestod af dansk chokolade, som jeg med alt held og lykke fandt herovre.








I skolen har jeg "kun" fire fag. Art1 og ArtHistory har glædeligt vist sig at være mine favoritter. Med ArtHistory følger en masse lektier, spændende, men tidskrævende. Mine andre fag USHistory before 1900 og English11, er obligatoriske - på den lede måde, og jeg glæder mig enormt meget til næste semester hvor disse to ikke er på mit skema. det var vist sagt på den pæne måde... Tak for kaffe altså!....Det er sådan her jeg holder styr på mine ting, den lille kalender forrest er en hver elevs kæreste eje - og skal følge dig overalt! Bøgerne har vi ved siden af - hvilket er heldigt nok, som i kan se på næste billedet. Et godt bud på vægten, på denne vil være omkring 3 kg.. og det er hver dag, og det er hver fag. Ser den ikke spændende ud??




Den her weekend har jo været ren rå-hygge!
Jeg har forsøgt mig med bagning af rugbrød, som blev ret hårdt.. Jeg vil næste gang indføre nogle ændringer, i min hjemmebixede opskrift, samt ideer fra alletiders kogebog. Intet kan bruges når vægt eller mængde ikke er det samme, så tog den ret meget på gefülen. Til info har de ikke taget sig sammen til at smage endnu.

Jeg lavede danske pandekager, som vi nød sammen med frugtbuketten. Jeg har faktisk sovet sådan cirka hver trejde time (forhåbentligt nok til at forbygge, den lille feber-lignende sygdom som banker på). Vi har set dvd'er og lørdag efter morgentræningen var jeg igen i biografen og se Taken2 med Savana, John, Judith, Chae og mig self'. Hvis jeg var jer, ville jeg skynde mig og købe billetter! Billetter er forresten ekstremt billige her, og derfor mødte jeg omtrent 30 procent af skolen i lørdags i biffen (godt nok spredt over forskellige film) Taken2 kan anbefales ligeså meget som Looper, og det er ganske enkelt ret meget!








Nu kommer vi til det sjove! Jeg vil lige opridse alle de ting jeg allerede har formået. For efter blot 2 måneder i USA har jeg nået rigtig meget, det er en kæmpe oplevelse for mig hver eneste dag. Nye oplevelser og nye dygtigheder kommer uventet til mig. 
  • Jeg har set ALLE Harry Potter film, som jeg ikke have et godt øje til førhen - jeg er stadig ikke fan, men de var bedre end forventet.
  • Jeg glæder mig til at jeg kan køre bil
  • Skole lunch er ikke noget jeg bliver hverken mæt, fristet eller forfrisket af
  • Firmaet UPS har et hemmeligt navn, som siges, kun at blive brugt i West Virginia nemlig Brown Santa Claus. (Jeg ved ikke om jeg har brudt nogle særlige bånd ved at ikke at hviske det. Hahahahha!)
  • 1000 tv kanaler er for mange, derfor har jeg opgivet tv'et
  • Jeg er nogenlunde godt med ved alt som hedder det engelske sprog
  • Musik lyder så meget bedre i radioen her ovre
  • Du og dit hold har evigt udskiftinger i soccer indtil du spiller collage bold
  • Mine planer for at få hund når jeg bliver stor, er forsvundet meget mere end de nogle sinde har været
  • Subway har faktisk fået sit navn i forbindelse med den virkelige subway
  • Jeg tror vist at fifa13 er udkommet? Hold da op!
  • Jeg kan faktisk godt lide og have en søster
  • Jeg er mindst 10 gange blevet spurgt om jeg er gift; fordi jeg har min ring på venstre ringefinger. Det er  noget som specielt drenge/mænd retter blikket mod under 3 samtale. Jeg ved ikke hvad reglen for hvor de må kigge hen på 1 og 2 samtale? 
  • Jeg vil prøve BasketBall til vinter
  • Jeg ved nu at forkortelsen af CD betyder Compact Disk
  • Sidst men ikke mindst, jeg er faktisk god til at tegne (hvilket jeg førhen kun har brugt i forbindelse med arkitekt indretninger og møbler) men efter jeg har fået Art, lærer jeg at hvordan virkeligheden ser ud. Her er min første tegning og YouTube video af en piges hoved fra front.


Det var vist rigeligt fra mig for denne gang. Jeg håber at I alle har det godt, for det har jeg!
Her er forresten min længe ventede adresse, bedre sent end aldrig; 5 Hawthorne St, Winfield, West Virginia, USA. Hvis I er interesseret kan mit hus, skolen, soccer-, baseball-, football- og tennisbanerne, kirken, floden samt det meste af byen ses lige her på google maps.

Godnat, 
KH//MEV

Ingen kommentarer:

Send en kommentar