22.11.12

SÅ kører bussen 2


Nå dette blog halløj det fungerer ikke lige for mig. NU har jeg åbenbart heller ikke mere plads til billeder? Først ingen net pga stormen og nu dette (pi og så et s) - jeg tror på at jeg er lettere irriteret nu. øv. Jeg ser om jeg kan fikse det senere, da mit kamera endelig er blevet brugt flittigt! Så hvis I har nogle gode fif, så tager jeg glædeligt imod dem!
.
.
.
-.-  -.-  -.-
.
.
.
Men jeg kan da hurtigt lige fortælle (uden billeder) hvad der har rørt på sig. I kronologisk rækkefølge selvfølgeligt. Jeg har virkeligt samlet alle mine hjerne stykker sammen, for at prøve og huske hvad der er hændt. Her får I den sort på hvid:

Vi holdte surprise party for min veninde Nina, jeg tog hende til en film - og da vi vendte hjem var huset fuldt med gæster. Jeg var i den dybeste uviden-hemmelighed i kontakt med hendes far undervejs. Hun blev rigtig glad og overrasket så det var ekstremt vellykket. Og dermed også mit første rigtige amerikanske surprice party.

Halloween, ja det var udemærket, jeg var desværre ikke dressed up - da vi havde intro kampe til Soccer State Champions de dage. Men nogle få børn kom glade til vores hus, og fik !fyldt! poserne med lækkerier.

Jeg er stadig ved at blive dykker udlært, som finder sted stort set hver søndag lige pt. Jeg har fået alt udstyr, med alt hvad det indebærer som en alt-for-tidlig (dette var i september) del af min julegave!

Jeg kom en tur på skadestuen (haha) da jeg forstrak en muskel i mit baglår under en kamp. Det var slet ikke slemt, men nødvendigt nok, og ikke efter min bedste vilje, mente nogle at det var fint komme en tur forbi og få nogle krykker - og en meget træls regning. Efter natten var det hele nærmest godt igen, og jeg gik på træningsbanen på krykker og forlød den uden, med sved på panden.. Så kan I selv regne ud hvor slemt det var.

Stormen Sandie, vi var uden net et par dage, og det var sådan set det. Jeg tror I kender flere fakta end jeg gør. Så det er jo rigtig fint, alt er vel.

Jeg ved ikke lige hvornår denne fine storm var så sit højeste, men før/under/efter den udbrød havde vi altså Sne fri, med en mængde på knap 6-7 cm. sne. Det er det tidligste sne som de nærmest nogensinde har haft. Sjap sne, som var forsvundet dagen efter.

President Valg, uhh ha da da. Ja, Obama vandt. (Familien er glade) vs. (Skolen og området hader det og det er ikke et emne som der er blevet snakket om efterfølgende). Vores fjernsyn (net) var nede så jeg fulgte ikke med. Vi er samtidig sluppet af med de 40, jeg mener 40 personer som hverdag ringede i de sidste 2-3 måneder ringede for at reklamerer og snakke politik. Nej tak. Lidt spændende har hele valget da været, og jeg prøvede på at suuuuuuuuuge viden til mig, jo.

Art History Field Trip, skole udflugt, destinationen var et inspirerende museum i Cincinnati, Ohio. Vi var på farten fra tidlig morgen til sent aften, og til mit held var de fleste af mine venner som jeg ikke kender fra soccer, næsten alle med på turen. En dag efter min smag!

State Champions, ja vi vandt dette. Det er det største inden for fodbold herovre, det var så ovenud fedt, ikke mindst fordi vi; løb rund på skolen, blev fejrede med en parade, hele byen heppede på os, spiste lækker mad på lækre resturanter, det hele var gratis, gode trofæer, hver kamp blev vundet stort, det var en oplevelse med nogle super søde og glade piger, men bedst af alt - jeg slap for skolen i omkring 5 hele dage! yes.

Soccer banquet, eller vi kan bare sige det som det er: fodbold afslutning, for familierne, vennerne, og os spillere. Afholdt i en meget stor og smuk!!!! restaurant som rummede omkring 100 mennesker og en knap så god omgang mad? Jeg forstår stadig ikke hvordan det hang sammen. Nu er alt med fodbold slut. (Sæsonen er totalt færdig, og den starter ikke igen i foråret - som jeg ellers kender det fra danmark). Jeg har fået en masse gode venskaber og motion ud af det. Det var trist, (men jeg var ved at gå op i en spids, fordi det tog en del, en stor del af min tid)  men rigtig hyggeligt - vi fik alle gaver fra holdet, og mine 2 fantastiske trænere gav mig en enormt sød tale, og de fik en lige så sød gave og en mini tale men til gengæld en kæmpe krammer, tilbage. (jeg blev en smule mundlam foran alle de mennesker, uforberedt og en smule rørt. Good job Frk. Voigt.)

To dage efter skrev jeg mig selv på listen til Track, hvilket er atletik/alle former for løb, som vil udfolde sig i foråret (3 semester for sport - soccer var 1. Vindersportene som er nr. 2 er igang lige nu, meget kort periode - og det 3. vil så slå sig løs til foråret, også kaldet februar). Track er den største sport på skolen, og vi var omkring 200 elever til mødet, som altid forgår i den 65 min. lange lunch-pause. Kort og godt; vi starter næste uge op med en minimal form for styrketræning (1 gang om ugen) og snakken med holdkammeraterne, og når det nye år rammer os, så starter 'the real deal'! Jeg ved ikke hvilken form/genre jeg vil løbe endnu... 400 meter, 1 Mile, og 100 meter (sprint) lyder nu ret godt i mine øre. Men jeg har heldigvis goooooooood tid endnu!

Jeg var til min føste og sidste Basket Ball try out, men der skal jeg ikke sætte odds. Ingen vinter sport for mit vedkomne - Hvilket jeg elsker, og også havde planlagt inden jeg dukkede op den dag!!!! Fritid, venne-, lektie- og madlavnings tid.

Vi var 4 piger afsted for at tage Senior Pictures, som skal i årsbogen. Vi var ude i en fine-fine park til et photoshoot. Min familie og pigerne var efterfulgt inviteret til Danish dinner, by MEV - som endte med noget så klassisk (måske udansk?) som en guddommelig lækker kartoffel suppe med en top af bacon, en hovedret bestående af en mørbrad agtig steg, ikke tør bare lavet lige efter bogen (hovedet), samt rodfrugter (lavet ligesom jeg elsker, min næsten-livret) og svitset asparges som grønt. Til dessert fik jeg bikset en velsmagende, næsten som min mormors, gammeldags æblekage som indeholdte en let og frisk pisket flødeskum. Mmh. De var mætte og tilfredse, især med desserten kunne jeg fornemme, det samme var jeg, altså tilfreds, men bedst af alt - havde jeg det nærmest dårligt da jeg gik i seng, fordi jeg for første gang i hvad ja 3 og en halv måned, følte mig sådan ordentligt julefrokost mæt.  

Powder Puff
 fodbold, altså amerikansk fodbold, er en alt-for-sjov-event som indleder Thanksgiving. Nogle udvalgte Seniors piger (mig) spillede mod Juniors, iklædt pink og sort med matchende sort ansigtsmaling. Hele skolen var vores publikum, som fik fornøjelsen af vores drenge cheerleaders, med uniformer som altså ikke var skolerelateret.

Thanksgiving Break, er ved og være slut. Den var længe ventet, da jeg hverken har haft efterårsferie eller noget i den dur. I dag har jeg været til Thanksgiving dinner som vi holdte med Debbies mor og bror og os selv. Jeg havde lavet Ham og sweet potatoes i går og i dag – hvilket så og duftede og smagte rimeligt lækz. Der var rigeligt med mad, hold da op, like en form for julefrokost i en uges tid i træk, og hele dagen (enligt er det meningen at der skal grov spises hele ugen – men mine værtsforældre har været på arbejde, da offenlige steder ikke har ferie, udover i dag, torsdag, og i morgen, fredag) Det som I kan trække ud af den sætning er; at hele ugen dældutme har været foruden skole, yes. Jeg har også holdt sleep-over, set Skyfall 007 (den nye James Bond) med en veninde, taget senior billeder af Chae (mine egne er klaret, jeg ved dog stadig ikke hvilket jeg vil vælge.) Sovet længe, og det er jeg blevet rigtig god til, da der bestemt ikke er noget energi i maden, også har jeg lavet en del lektier. I aften klokken 00:00 starter Black Friday, som er et stort udsalg i hele U.S.A - som i måske har hørt om, mennesker som står flere dage i kø, for de 5 spil som butikkerne udgiver og sælger med en smule rabat. Andre steder ender det i gigantiske slåskampe? Vi er ikke på den vogn dette år, heldigvis.

Og nu er vi enligt nået til hvor jeg er nu.
FLORIDA, i morgen tidlig tager vi til Florida, som indeholder diverse Disney parker, snorkling, badning og afslapning. Der skulle være ret varmt, så jeg skal vist i gang med og få samlet en masse sommer tøj sammen. Klokken er 11 pm (aften), uha, og jeg er desværre ikke kommet så meget videre siden aftensmaden, så jeg må i gang! Jeg er spændt, spændt, spændt på den tur dér, så nu må vi se hvad den bringer.

Sidst men ikke mindst: Julen er rigtig ved og begynde, og der er bare blevet pyntet rigtig fint op over alt. (Huset venter lidt endnu, indtil vi er tilbage fra Florida den 2. dec.). Udover jul, så er der en rigtig masse af familier og venner som har haft fødselsdag på det sidste, og jeg håber med stort h, og jeg er på lige fod med alt dette - så jeg med god samvittighed kan høre julemusik. Dette år bliver min ynglings 1. december sang hørt i bikini. I kan høre den lige her hvis I mangler julestemning! Jeg savner virkeligt mange ting ved Danmark, så I slet ikke drømmer om det. Jeg har det stadigt godt! :))

Hold da op, så blev der lidt frilæsning. God fornøjelse, jeg modtager ingen kritisk respons med hensyn til stavefejl, you know it. Forstil dig en xd smiley i dette sekundt.

Jeg vender stærkt tilbage (forhåbentligt med billeder - fordi dette er da kind-of tørt)

Hej fra mig,
KH//MEV

2 kommentarer:

  1. Spændende opdatering igen :-). Det er dejligt at høre at du har det godt -- sikke meget du oplever.... Man bliver helt misundelig!!!

    M.h.t. billeder er der flere der har problemer med Blogger lige p.t. og det åbenbart lidt langsomt med at løse p.g.a. Thanksgiving. Det lader ikke til at være løsningen bare at købe mere plads, da det er mange der får samme fejl selvom de har masser af plads igen (men har du checket om du faktisk HAR brugt al ledig plads? -- det er vist nok 1Gb de har til billeder).

    Prøv at holde øje med tråden "blogger product forum reached my 1gb quota" og se om ikke der kommer en løsning i løbet af ugen - hvis fejlen da ikke ligefrem går i sig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK! Jeg har fundet ud af det, efter læææænge og megen prøven ;)Hils

      Slet